عاشقان ولایت

عاشقان ولایت

گام اول - اهميت انتخابات

روز پاياني هفته جاري (جمعه 12 اسفند) روز برگزاري انتخابات مجلس نهم است و طبيعتاً با شناختي که از مردم هوشمند و موقع‌شناس ايران وجود دارد، در اين روز براي انتخابات شايسته‌ترين افراد به سمت صندوق‌هاي رأي سرازير مي‌شوند تا شکوه ماندگار ديگري را در تاريخ انقلاب اسلامي ايران ثبت کنند. از اين‌رو مناسب ديده شد، براي انتخاب برتر و بهتر تا رسيدن به پاي صندوق‌هاي رأي همراه با خوانندگان عزيز و محترم پنج گام بلند برداشته شود. هر روز يک گام. گام اول، اهميت انتخابات است. انتخابات هم ابزار و هم راه متلاطم‌کردن قدرت است که اگر در جايي ريشه کند و به مرور زمان رها شود و خودش را قائم به خود ببيند، فسادآور مي‌شود. انتخابات با فرصت دادن به صاحبان رأي موجب برهم خوردن چينش قدرت و جلوگيري از ريشه دواندن آن در منجلاب و فسادش  مي‌شود. در حال حاضر، مردم در بسياري از نقاط جهان از اين امکان و فرصت ارزشمند که بر سراسر زندگي آن‌ها تأثير مي‌گذارد، محرومند و بالاجبار بايد استبداد و ديکتاتوري را تحمل کنند، در نقاطي هم نام انتخابات و سازوکار ظاهري آن وجود دارد؛ اما کارکرد انتخاباتي با مبنايي که براي آن فرض شده، يعني انتخاب آگاهانه و دلخواه، ديده نمي‌شود و با رخنه پيدا و ناپيداي ثروت و قدرت در فرايند انتخابات، انتخابات از آگاهي و اختيار تهي مي‌شود. انتخابات در ايران موهبتي است الهي که به پاس قيام عليه حکومت جبار و وابسته به بيگانگان به مردم آن عطا شده و برخلاف بسياري از نقاط دنيا که مدعي داشتن انتخابات حقيقي هستند؛ اما در عمل چيز ديگري از آن‌ها ديده مي‌شود، با وجود تلاش‌هايي که براي تخريب آن صورت گرفته و صورت مي‌گيرد، به لطف الهي و آگاهي و هوشياري مردم اصالت و سلامتش را حفظ کرده و منطبق بر معيارهاي ارزشي و قانوني برگزار مي‌شود. تفاوت مشي مجالس تشکيل شده در پس از انقلاب و جابه‌جايي‌هاي عيني انجام گرفته در سهم گروه‌هاي سياسي در مجلس حاکي از آن است که مردم به اهميت و نقش مجلس واقف هستند و با تشخيص خود و در نظر گرفتن اقتضائات هر دوره با اراده خود رويکردشان را تغيير داده‌اند. اين گوهر سرنوشت‌ساز آنقدر ارزشمند است که بايد با درک هرچه بيشتر اهميت آن، هر بار بهتر و هوشمندانه‌تر از گذشته عمل شود تا بر استحکام و قدرت نظام افزوده گردد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, ] [ 6:52 ] [ فدایی ولایت ] [ ]
درباره سايت

در این ایام غبارآلود فعلی و عیان نبودن حق از باطل قصد داریم با یاری گرفتن از خداوند متعال و استعانت از حضرت ولی عصر(عج) و رهنمودهای مقام معظم رهبری در کنار دیگر عزیزان چراغ راهی باشیم برای جوانان این مرز وبوم انشاءالله
نويسندگان
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عاشقان ولایت و آدرس ashora-velayat.LXB.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب

ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 103
بازدید دیروز : 59
بازدید هفته : 269
بازدید ماه : 267
بازدید کل : 78958
تعداد مطالب : 158
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1