عاشقان ولایت

عاشقان ولایت

يکي از نکاتي که مي‏خواهم بار ديگر روي آن تأکيد کنم - البته در جلسات خصوصي با مسؤولان مختلف قوّه مجريّه اين را مطرح کرده‏ام، ولي الان هم باز مي‏خواهم مجدّداً تکرار کنم - اين است که مسأله مبارزه با فساد را جدّي بگيريد. ببينيد! شما مي‏نشينيد براي کارهاي سازنده برنامه‏ريزي مي‏کنيد، تأمين سرمايه مي‏کنيد، صرفه‏جويي مي‏کنيد، براي اين‏که بتوانيد تعدادي شغل در فعّاليتهاي صنعتي يا کشاورزي يا خدماتي يا ساختماني و غيره به وجود آوريد؛ اما بعد از گوشه‏اي نقبي زده شود، يک شخص يا يک باندِ سودجو وارد ميدان شود و همه يا بخش مهمي از چيزي را که شما به عنوان سرمايه ملي مي‏خواهيد استحصال کنيد و به سود کشور به کار بزنيد، بمکد واز بين ببرد و به سود خودش استحصال و مصادره کند. اين چيز خيلي خطرناک و واقعاً نگران کننده‏اي است و اين وجود دارد.  در بخشهاي مختلفِ کاري کشور، عدّه‏اي مي‏خواهند مقابله با فساد را توجيه کنند؛ يک عدّه هم متقابلاً مي‏خواهند فساد را بزرگ نمايند. به نظر من هر دو غلط است. بالأخره در همه‏جاي دنيا انسان فسادپذير است. هر انساني اگر مراقب خود نباشد، فسادپذير است. اين‏که اين همه در قرآن، نهج‏البلاغه و روايات روي تقوا تکيه شده، به خاطر همين است. تقوا يعني مراقبت از خود، براي اين‏که انسان فاسد و منحرف نشود. وقتي مراقبت از خود نباشد، هر انساني قابليّت اين را دارد که لغزش و فساد پيدا کند. بنابراين در گوشه و کنار بايد وجود فساد را محتمل دانست. البته در جاهايي هم روشن است که وجود دارد.  ما نبايد فساد را توجيه و يا در بيان آن مبالغه کنيم. عدّه‏اي خيال مي‏کنند فساد همه جا را گرفته؛ اين چيزي است که متأسّفانه باز دستهاي تبليغاتي بيگانگان آن را دنبال مي‏کند. وقتي بحث مبارزه با فساد مطرح مي‏شود، يک فصل در اين باب صحبت مي‏کنند - مي‏گويند اين کار سياسي است، هدف سياسي دارد و سياسي‏کاري است - تا اصل مبارزه با فساد را زير سؤال ببرند. فصل ديگر، تبليغات دروغين در باب تعميم و گسترش فساد است. پيداست که هدف اين است که هم افکار عمومي دلسرد و مأيوس شود و هم مبارزه با فساد واقعاً صورت نگيرد. وقتي نهضتِ مبارزه با فساد شروع مي‏شود، هر کس بيايد در مقابل آن بايستد و بگويد نخير، چنين چيزي نيست و اين کار، سياسي است و اگر در جايي برخورد شد، اين را به سياسي‏گري متّهم کند، به نظرم به اين جريان تبليغاتي کمک کرده است. من مي‏خواهم اين کار را خود دولت بکند.  من مي‏خواهم خواهش کنم که حتماً مسأله مبارزه با فساد را جدّي بگيريد و دنبال کنيد. اين‏که ما دو سه سال قبل گفتيم اصلاحات واقعي در کشور، مبارزه با فقر و فساد و تبعيض است، هر روز که مي‏گذرد، اعتقاد بنده به اين مسأله راسختر مي‏شود. هيچ اصلاحي در کشور بدون پرداختن به اين سه مقوله اساسي و بنياني ممکن نيست صورت گيرد؛ اينها مادرِ همه اصلاحات است و بايد بالاخره در کارها به اين قضيه بپردازيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ جمعه 7 بهمن 1390برچسب:, ] [ 20:42 ] [ فدایی ولایت ] [ ]
درباره سايت

در این ایام غبارآلود فعلی و عیان نبودن حق از باطل قصد داریم با یاری گرفتن از خداوند متعال و استعانت از حضرت ولی عصر(عج) و رهنمودهای مقام معظم رهبری در کنار دیگر عزیزان چراغ راهی باشیم برای جوانان این مرز وبوم انشاءالله
نويسندگان
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عاشقان ولایت و آدرس ashora-velayat.LXB.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب

ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 59
بازدید هفته : 186
بازدید ماه : 184
بازدید کل : 78875
تعداد مطالب : 158
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1