عاشقان ولایت

عاشقان ولایت

سی مهر 1381 : ديدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نيمه شعبان در مصلّاي تهران

زيان بزرگ فساد اقتصادي در دستگاههاي دولتي اين است که پول را در خدمت قدرت و قدرت را در خدمت پول به کار مي‏گيرد و دور باطلي به وجود مي‏آيد. از قدرت و داشتن مسؤوليت و مديريّت در بخشهاي مختلف براي جمع‏آوري ثروت و پول سوءاستفاده شود؛ بعد همان پول مجدّداً در خدمتِ خريدن آراءِ رأي‏دهندگان قرار گيرد؛ حالا يا خريدن آشکار - که در خيلي جاها در دنيا معمول است پول بدهند - يا خريدن پنهان با شيوه‏هاي گوناگون؛ يعني با خرج کردنهاي گوناگون، جلب محبوبيّت کنند. وقتي با تبليغات فريبنده پُرخرج، آراءِ مردم را به سمت خود جلب کنند، اين مردم‏سالاري و دخالت مردم در امور نيست؛ رأي مردم در اين‏جا بازيچه شده است.

 در نظام اسلامي، مراکز قدرت و کساني که دستگاههاي مختلف و مديريّتها و امضاءها را در اختيار دارند، بايد به جمع ثروت شخصي براي خود، به عنوان يک گناه نگاه کنند. اگر اين‏طور شد، آن‏گاه دستها و دامنها پاک خواهد ماند؛ والّا اگر مسؤولي که فلان تجارت خارجي و فلان مناقصه بزرگ در اختيار اوست؛ فلان پروژه مهم و پُرخرج زير امضاي اوست و فلان صندوق پول زير کليد اوست، به خودش اجازه دهد براي منافع شخصي و جمع‏آوري ثروت براي خود يا نزديکانش، از اين امکان - که متعلّق به کشور و مردم است - استفاده کند، همان چيزي اتّفاق خواهد افتاد که در کشورهاي دچار سيستمهاي ظالمانه در گذشته و امروز در دنيا اتّفاق افتاده است؛ يعني ثروت در يک نقطه متمرکز خواهد شد و جمع کثيري دچار محروميّت و فقر خواهند گرديد. اين تبعيض است؛ اين چيزي است که اسلام براي مبارزه با آن آمده است. ما هم که مدّعي اسلام هستيم، بايد با آن مبارزه کنيم.

 به مسؤولان بارها گفته‏ام، تأکيد هم کرده‏ام، باز هم مي‏گويم و پاي اين مطلب ايستاده‏ام: بايد با فساد در دستگاههاي دولتي و ديگر دستگاههاي حکومتي مبارزه شود. متعهّدِ اين مبارزه، خودِ مسؤولان قواي مختلف هستند. در درجه اوّل، براي جلوگيري از فساد در دولت، خودِ مسؤولان دولتي، خودِ وزرا و خودِ مديران ارشد مسؤولند. نگذارند در مجموعه‏هاي آنها فساد به وجود آيد. اگر آنها بخواهند مبارزه کنند و اگر اين مبارزه را جدّي بگيرند، بهتر از هر کس خواهند توانست مبارزه کنند. البته بايد حواسشان جمع باشد که دامنهاي خود را پاکيزه نگهدارند.

 اين را همه بدانند: کسي که خودش آلوده به فساد باشد، قادر نخواهد بود با فساد مبارزه کند. خودِ مسؤولان بايد با هشياري و دقّت، با اين پديده مبارزه کنند. اگر خداي نکرده مديران در مقابله با فساد در دستگاههاي خود کوتاه بيايند، ناگزير بايد قوّه قضاييّه وارد ميدان شود. دستگاه قضايي هم بايد بي‏اغماض و بدون ملاحظه، هرجا فساد و يا عملي را برخلاف قانون و در جهت سوءاستفاده ملاحظه کرد، با آن مقابله کند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ جمعه 7 بهمن 1390برچسب:, ] [ 20:43 ] [ فدایی ولایت ] [ ]
درباره سايت

در این ایام غبارآلود فعلی و عیان نبودن حق از باطل قصد داریم با یاری گرفتن از خداوند متعال و استعانت از حضرت ولی عصر(عج) و رهنمودهای مقام معظم رهبری در کنار دیگر عزیزان چراغ راهی باشیم برای جوانان این مرز وبوم انشاءالله
نويسندگان
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عاشقان ولایت و آدرس ashora-velayat.LXB.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب

ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 51
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 158
بازدید ماه : 156
بازدید کل : 78847
تعداد مطالب : 158
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1