عاشقان ولایت

عاشقان ولایت

 

بیست و هفتم خرداد 1383 : ديدار با نمايندگان هفتمين دوره‏ي مجلس شوراي اسلامي

 

از جمله‏ي مهمترين کارها، مبارزه‏ي با فساد است. مبارزه‏ي با فساد، يک جنبه‏ي اخلاقي محض نيست؛ اداره‏ي کشور متوقف به مبارزه‏ي با فساد است. بنده دو سه سال پيش که آن نامه را درباره‏ي مبارزه‏ي با فساد به مسؤولان کشور نوشتم، به دنبال يک کار طولاني و يک بررسي و مطالعه‏ي وسيع و همه‏جانبه بود. از هر طرف مي‏رويم، مي‏بينيم اگر با فساد مبارزه نشود، همه‏ي کارها لنگ خواهد ماند. اين همه کار خوب دارد در کشور انجام مي‏گيرد - کارهايي که انجام گرفته، کم نيست - اما وجود فساد، بعضي از آنها را خنثي مي‏کند. استخري را در نظر بگيريد که از چند چاه عميق با لوله‏هاي چند اينچي مرتب در آن آب ريخته مي‏شود، اما استخر پُر نمي‏شود. وقتي نگاه مي‏کنيد، مي‏بينيد بدنه‏ي استخر ترک خورده و ته آن سوراخ است؛ هرچه از اين طرف آب مي‏ريزيد، از آن طرف بيرون مي‏رود؛ به کانالهايي که شما در نظر گرفته‏ايد آبياري کنيد، اصلاً آب نمي‏رسد.فساد در جامعه، اين‏طوري است. فساد مالي، مثل خوره، ايدز و سرطان است؛ بايد با آن مبارزه کرد. البته نبايد بزرگنمايي کرد. بعضي‏ها جنجال و بزرگنمايي مي‏کنند و طوري حرف مي‏زنند که کانّه اين سرطان همه جا را گرفته؛ نخير، اين‏طوري نيست. اين همه ما دستهاي پاکيزه، چهره‏هاي پاکيزه و انسانهاي پاکيزه در دستگاه‏هاي گوناگون از بالا تا پايين داريم؛ اکثريت هم با اينهاست؛ منتها يک نقطه‏ي فساد، همه‏ي بدن را آلوده مي‏کند. وقتي يک جاي بدن بيمار مي‏شود و درد مي‏گيرد - مثلاً وقتي دندان فاسد مي‏شود - انسان شب خوابش نمي‏برد. قلب، سالم؛ معده، سالم؛ ريه، سالم؛ جريان خون، سالم؛ اما يک دندانِ ناسالم خواب را از انسان مي‏گيرد. فساد، اين‏طوري است؛ بايد با فساد مبارزه‏ي جدي کرد. يک پايه‏ي مبارزه، شماييد. آن روزي که بنده مسأله‏ي مبارزه‏ي با فساد را گفتم، توقعم اين بود که مجلس شوراي اسلامي سينه سپر کند و جلو بيايد و در اين ميدان حرکت کند تا ما ديگر احتياج نداشته باشيم دنبال کنيم؛ اما متأسفانه اين‏طور نشد. آنها نکردند، شما بکنيد. البته به قول برادر ظريف و نکته‏سنج‏مان، با دستمال کثيف نمي‏شود شيشه را تميز کرد. اگر انسان بخواهد با فساد مبارزه کند، بايد در درجه‏ي اول مراقب باشد که فساد دامن خودش را نگيرد. داخل خودتان و درون مجلس مراقب باشيد. دست پاک، دامن پاک، زبان پاک و چشم پاک خواهد توانست در حوزه‏ي اقتدار وسيعي که شما داريد، همه چيز را پاک کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ جمعه 7 بهمن 1390برچسب:, ] [ 20:46 ] [ فدایی ولایت ] [ ]
درباره سايت

در این ایام غبارآلود فعلی و عیان نبودن حق از باطل قصد داریم با یاری گرفتن از خداوند متعال و استعانت از حضرت ولی عصر(عج) و رهنمودهای مقام معظم رهبری در کنار دیگر عزیزان چراغ راهی باشیم برای جوانان این مرز وبوم انشاءالله
نويسندگان
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عاشقان ولایت و آدرس ashora-velayat.LXB.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب

ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 86
بازدید دیروز : 59
بازدید هفته : 252
بازدید ماه : 250
بازدید کل : 78941
تعداد مطالب : 158
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1