عاشقان ولایت

عاشقان ولایت

سوم بهمن 1380 – در جمع کارگزاران حج و برگزار کنندگان مراسم دهه فجراين‏که ما اصرار مي‏کنيم بايد با فساد و سوء استفاده مالي و اقتصادي با جدّيت برخورد شود، به خاطر همين است؛ چون اگر دستهاي سودجو بتوانند فساد اقتصادي را در ميان مسؤولان رايج کنند، ضربه‏اي به کشور مي‏خورد که با هيچ چيز جبران نمي‏شود. لذا عرض کرده‏ايم، باز هم تکرار مي‏کنيم: مبارزه با فساد، يک جهاد واقعي و البته کار بسيار دشواري است. اگر اين جهاد بزرگ بخواهد موفّق شود و پيش برود - که ان‏شاءالله به فضل الهي و به پشتيباني شما مردم، اين کار خواهد شد - يک شرط مهم و اصلي آن اين است که همه مسؤولان کشور با يکديگر همدل و شريک باشند. البته رؤساي قوا بحمدالله در اين کار همکاري و همدلي مي‏کنند؛ اما در همه‏ي سطوح، مسؤولان کشور و قواي سه‏گانه بايد در اين راه با يکديگر همکاري کنند و عزم جدّي نشان دهند.  هر کدام از قوا در اين زمينه سهمي دارند و بايد نقش خود را ايفا کنند. در ميان مسؤولان - چه در دولت، چه در قوّه قضايّيه و چه در مجلس - هيچ کس نمي‏تواند نسبت به اين کار بزرگ، که براي سرنوشت کشور و ملت و نظام اسلامي تعيين‏کننده است، خود را کنار بکشد و شانه از اين کار خالي کند. همه بايد در اين زمينه فعال باشند. لازم است در اين خصوص هيچ تبعيضي وجود نداشته باشد. دستگاههايي که با فساد مبارزه مي‏کنند، نبايد بگويند فساد در فلان‏جا بد است؛ اما در جاي ديگر - اگر باشد - به آن بدي نيست. فساد، فساد است؛ در هرکس فساد وجود داشته باشد، بايد با او مبارزه کنند. کساني که با فساد مبارزه مي‏کنند، بايد قاطعانه و بدون مجامله مبارزه کنند و در حقّ فاسد و مفسد، مُرّ قانون را اعمال کنند. من به شخص يا پرونده يا موضوع خاصّي نظر ندارم. براي من اشخاص مطرح نيستند؛ اين کار بايد به نحو صحيح و قاطع انجام گيرد و دنبال شود.  کسي که وسوسه مي‏شود وارد ميدان فساد مالي شود، بايد بداند دردسر اين کار زياد است. بفهمد مردم و مسؤولان کشور با اين قضيه برخورد مي‏کنند. اين يکي از شرايط بسيار مهم است.  از جمله مسائلي که در اين مبارزه وسيع حتماً بايد مورد توجّه قرار گيرد، اين است که تنها با کسي که فساد کرده و فسادي که تحقّق پيدا کرده است، برخورد نشود؛ مواظب باشند فساد به وجود نيايد. بنده به مسؤولان دستگاههاي اجرايي و قضايي تأکيد کرده‏ام، بگردند ببينند جاهايي که گلوگاه فساد است، کجاست؛ آن‏جا را تحت نظارت قرار دهند و نگذارند از اوّل فسادي به وجود بيايد.  البته مواظب باشند تمايلات و احساسات و بازيهاي سياسي و خطّي و جناحي و غيره - که دشمنان از اين‏که اين چيزها در بين مسؤولان ما رواج پيدا کند، خوشحال مي‏شوند - به ميان نيايد؛ جلوِ حق را نگيرد و مانعِ ديدن و نظر کردن و فهميدن چشمها نشود؛ بلکه بايد بي‏نظرانه و براي خدا عمل شود. اگر اين‏طور شد، به مملکت سود خواهد  رسيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ جمعه 7 بهمن 1390برچسب:, ] [ 19:39 ] [ فدایی ولایت ] [ ]
درباره سايت

در این ایام غبارآلود فعلی و عیان نبودن حق از باطل قصد داریم با یاری گرفتن از خداوند متعال و استعانت از حضرت ولی عصر(عج) و رهنمودهای مقام معظم رهبری در کنار دیگر عزیزان چراغ راهی باشیم برای جوانان این مرز وبوم انشاءالله
نويسندگان
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عاشقان ولایت و آدرس ashora-velayat.LXB.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب

ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 106
بازدید دیروز : 59
بازدید هفته : 272
بازدید ماه : 270
بازدید کل : 78961
تعداد مطالب : 158
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1